söndag 3 april 2016

Mixed Media Mandalas

Just nu är jag ganska inne på mixed media och att måla med hjälp av olika tekniker och medium. Har MYCKET att lära, och nån större talang är jag ju inte heller....men kul att ändå se att det går att utvecklas. Jag är med i Life Book 2016, där man får lära sig massa roliga saker av talangfulla konstnärer och man får supermycket inspiration från alla andra medlemmar. Jag har inte hunnit med alla kurser, det kommer en ny varje måndag, men det heller inte alla som faller en i smaken och då kan man skippa den eller göra den en annan gång. Fördelen är ju att man kan spara och behålla alla kurser, eftersom de är i film-format, så det är bara att gå tillbaka när det passar :)

Idag tänkte jag visa en tre-delad tavla jag gjort, med inspiration från en av kurserna som heter "Finding centre  with mandalas", instruerad av Faith Evans-Sills.
I grunden är det ett kollage av scrap-bitar, som jag sedan målat över med gesso och en massa olika stenciler med olika färger. Mestadels har jag använt akrylfärg. Lite stänk och rinningar finns där också :) Slutligen har jag handritat några mandalas med svart tusch samt svart och vit posca-pen. Älskar mandalas! De är så rogivande att rita, och det kräver en del koncentration, så det finns inte plats att fundera över annat i livet heller, vilket kan vara skönt ibland :) Nåja, här pladdrar jag på, och kan fortsätta med det om ingen hejdar mig.... till fotona nu då!

Först några detaljbilder på bakgrunden....




..... och helheten....

Även sambon gillade verket, så det har fått en plats i huset.

Till nästa gång, ha en härlig söndag!





Inga kommentarer: