onsdag 6 november 2013

Dopkort på beställning och lite annat

En kollega till mig var på dop för ett tag sen och beställde ett kort av mig. Jag fick ett så himla fint foto på bebisen att använda som inspiration som jag inte kunde motstå att använda på kortet.
Jag är riktigt nöjd själv och det var även beställaren :)

Själva fotot är embossat med clear-embossing några gånger, sedan lade jag det i frysen en stund och när jag tog ut det igen bröt jag lite för att få sprickorna. Mer än så här behövs ju inte för att få till det!
 
Som några kanske vet har jag ju ett helt gäng med syskonbarn (7 st).Det betyder att det nästan alltid är någon som fyller år....åtminstone känns det så! Senast fyllde en av brorsdöttrarna :) Till henne gjorde jag detta......
Kronan vid sidan om motivet samt siffrorna är Grungeboard som jag har embossat med glitter.
 
I samma veva blev det till ett bara-bra-att-ha-kort.....
Tänkte att det finns plats att sätta dit ett "grattis" eller namnet eller så när man vet vem som ska få det :)
 
På söndag är det Fars Dag..... så jag ska fixa något till min pappa och till min svärfar. Vi får se vad det kan tänkas bli.
 
Ha det gott!
Kramiz



Inga kommentarer: