måndag 24 september 2012

Metal Tape Art- första försöket :-)

Jag har varit sugen på att testa detta med Metal Tape Art ett tag men inte kommit till skott. Det ser ju så himla häftigt ut! Vi har en bit till Biltema här men min syster hade en extra rulle Metal-tape som jag fick överta och det är vad jag använt :-) Började med en enkel tag:

I've been eager to try Metal Tape Art for a while. It looks so amazingly cool! I started with a simple tag:
Blev väldigt inspirerad och ville ju testa mer!! Sedan ett tag tillbaka hade jag små canvasar 7x9 cm liggande i gömmorna. Det var lite svårare, för de är ju lite mjuka......

Became very inspired and wanted to try more! I made three small  canvases, 7x9 cm. A bit difficult thought, because they are a bit soft

Mer ojämna också, bokstäverna lite "skrynkliga", jag funderade på om jag valde för höga. Nåja, de har ju sin charm också, man får prova sig fram och se vad som funkar.

The letters are a bit "wrinkled", I´m thinking they may be to high...Well, the pictures have their charm, I´ll just have to try different things and see what works. :-)

Nu ska jag packa träningsväskan och sticka till gymmet för ett Step-pass, ha en fin kväll!

I wish you all a pleasant evening!

Kramizar/ Hugz


2 kommentarer:

Mia sa...

Nice!!
Gör inget att det blev lite skrynkligt! Det är ju det det ska va!! :)
kramizz

Ina sa...

Jättesnyggt. Kul ide med canvaser.
Håller med om att det inte gör något att det blir skrynkligt, men kanske lite svårt att jobba på. Snor nog iden fast jag tänkte nog ta en kartongbit eller en träbit och göra på istället :-)