onsdag 8 augusti 2012

4 semesterdagar kvar... och ett par födelsedagskort :-)

Japp, nu har det passerat 3 ½ veckor på min 4 veckors semester.... försöker se det från den ljusa sidan... veckorna som passerat har varit helt fantastiska och det är ju 4 hela dagar kvar att njuta innan allvaret drar igång!
Läste nyss litegrann hos Ulrika Gabriel Inspiratör, inte dumt alls att få lite inspiration att kanske rätta till ett och annat för sitt eget välbefinnande. (Det är ju lätt att rubba balansen när man är ledig...)Tex så har jag svårt att komma i säng på kvällarna, vilket i sin tur medför att jag är fruktansvärt trött på morgonen...... så nu ska jag försöka bli bra på att lägga mig i tid, inte titta på TV i sängen, inte snooza 45 min på morgonen och ta tag i träningen som har fått stryka på foten under sommaren :-) Tippar på att jag inte alls är ensam om det här ;-) Det känns viktigt för mig att hålla mig i form, röra på mig och äta någotsånär vettigt, det tjänar man på i framtiden.

Något som också känns viktigt är att få tid till sådant som är roligt, rogivande och ger energi. Som att SCRAPPA! Jag har tappat lite av gnistan tidigare, antagligen pga att jag kanske har tagit på mig sådant som känns som MÅSTE när det egentligen är ett val jag gör. En sten föll från mitt bröst den dagen jag bestämde mig för att inte åta mig mer syjobb, inget lätt beslut då det är något som finns i min själ, men ett heltidsjobb får räcka, min fritid vill jag inte ägna åt för många MÅSTE, och kanske får jag tillbaka lusten att sy senare om jag lägger ner nu :-)
Apropå detta..... i helgen som gick var vi på 40-års fest, en kompis jag egentligen känt sen vi var 6 år och vi har kommit och gått i varandras liv genom åren. Mycket trevlig tillställning som hölls på en gård. Det enda jag vill klaga på är myggen, de var elaka!!
Till födelsedagsbarnet gjorde jag ett "Tri fold shutter card"


I mitten har jag skrivit texten: "Hemligheten med att förbli ung, ligger i att leva hederligt,äta långsamt och ljuga om sin ålder!" :-)
Kortet skapades en dag i sällskap med min mamma, det var längesen vi hade så många timmar tillsammans bara hon och jag, MYSIGT!
Samma dag monterades ett kort till mitt yngsta syskonbarn som nu har fyllt 1 år
Den sötnosen gratulerades också i helgen och nästa som fyller i familjen är brorssonen, han blir 4 år i morgon :-) Kanske kan det blir ett till kort då...?

Det var allt för nu, idag ska det hämtas ut en splitterny bil, inte till mig dock men jag hoppas att jag får åka med i den ibland ;-) och fika på ett mysigt ställe har jag blivit lovad. Ha det gott mina vänner och var rädda om varandra!

Kramiz

Inga kommentarer: