måndag 1 augusti 2011

Lite sytt :-)

Som många vet så syr jag ju litegrann på beställning. Det brukar bli ett par balklänningar och kanske nån brudklänning samt lite småjobb under året.
Det blev två st klänningar till årets studentbal......




Båda är designat av mig och den som skall bära klänningen. Extra nöjd med den översta, den blev egentligen helt annorlunda mot hur vi spånade från början :-)

Idag passar jag mina två minsta brorsbarn, Felix snart 3 år och Alva snart 2 år......Jag har inte tagit hand om så små barn på egen hand på flera år ju, vi får se vem som somnar först ikväll :-) Jag eller barnen? Som tur är har jag hjälpsamma egna barn som älskar sina små kusiner, så det funkar superbra!

Här är det lite glasspaus i värmen, "Blikten Fin-glass" som Felix säger :-) (Blixten McQueen..... från filmen "Bilar", hans favvo, glasskartongen hade sånt motiv på sig)

Nu är det nog bäst jag sliter mig från datorn och kollar vad busungarna gör, hörs en annan dag!

Kramizar

5 kommentarer:

onkis sa...

Gisses va duktig du är att sy,
klänningarna är jätte snygga!
Lycka till med barnen :)

Annacarin sa...

Snyggt!
Vad duktig du är. Det är inte lätt att vara alla till lags vad det gäller modeller och stil eller en dröm om hur ens balklänning ska se ut en dag... Jag tycker att du är fantastisk. Super snyggt!
Ha en skön sommar.
Annacarin

Jenny W sa...

Urvackra klänningar!

Pernilla sa...

Jösses, vilka otroligt fina klänningar:)!!
Pernilla

Mia sa...

Under
bara klänningar!!
& underbara ungar allihop!! <3 <3
kramizz