onsdag 9 december 2009

Snowglobecard

Hej på er! Jag säger som ALLA andra...VAD TRÖTT JAG ÄR!! Fattar inte, när ska man bli pigg igen??? orkar knappt blogga, blir inte mycket pysslat och inte så mycket annat heller. Ändå känns det som om jag skyndar mig hela tiden! Men snart går vi mot ljusare tider igen har jag hört, kanske blir det bättre då? Var på apoteket häromdagen och köpte på mig lite vitaminer, hoppas det hjälper något.

Jag blev inspirerad av Tina, och provade på att göra ett Snowglobe-card förra veckan. Resultatet blev sådär tycker jag, så jag är tveksam till om det blir fler såna för mig.

Embossade snöstjärnor på plasten samt embossad text. Snötäcket har ett lager av flower-soft, det gillar jag massor! Mulberry-rosorna är verkliga favoriter =)

Enkel insida, dels tröttnade jag på kortet och dels tröt fantasin... :-) Men det behövs kanske inte mer.

Nu ikväll fick jag ett litet pysselryck. Har lyckats färdigställa ett påbörjat julkort samt gjort ett beställningskort. Väntar på att en 3d-lackad detalj ska torka plus något bättre ljus att fota i än det som råder så här dags på dagen, så det får jag visa i ett annat inlägg :-)

I morgon ska jag gå och titta på lillpysens luciatåg i skolan, det blir nog det sista som nåt av mina barn deltar i, när de är äldre brukar man inte bli inbjuden längre. Han ska vara tomte, det passar ett charmtroll som honom :)

Ha en bra kväll! Kram!

4 kommentarer:

Suz sa...

Vad fint kortet är! Roligt med pysselryck;) De kommer vara så fina i luciatåget.
Kram suz

Lena sa...

Ja du, man känner sig trött i detta ständiga mörker. Jag tycker att du ska vara nöjd med ditt kort. Det är fint och lite annorlunda. Hoppas du tyckte Luciatåget var fint, det brukar dom vara. Allra helst där barnen är med. Ha det gott. Kram Lena

Therése Ringström sa...

Usch ja tröttheten ska vi inte prata om!
Vilken rolig variant på kort, det finns så mycket att man skulle behöva bli ca 200 år för att hinna prova allt:0)

Tack för titten!

Therése

TinaStina sa...

Jag tycker i alla fall att kortet blev jättefint! Speciellt med de embossade snöflingorna på plasten. Det hade jag aldrig kommit på...

Spanade in lillgrabben och jäklar vad bra han var på att dansa! Förstår om du är stolt för det ska du vara och skryta lite med ungarna måste man få göra :)

Gillade fönsterkortet massor! Kul att få se det helt färdigt, jag hade ju bara sett det nästan klart :)

Bamsekramen!