måndag 28 december 2009

Jag har gjort en tavla!

Eller snarare två....såna som man hänger på väggen alltså!

Fick en impuls igår att åka och köpa canvas-pannåer för att göra tavlor till vardagsrummet. Första tanken var att jag skulle lyckas måla...men det slutade såklart i att det blev scrappat istället =) Ni vet den där känslan man får när man själv tycker att man lyckats riktigt bra....? Den har jag nu! Har kört på min favvostil...VINTAGE! Reservation för att det är mörkt nu, och bilderna faktiskt inte gör verkligheten riktigt rättvisa.

Tavlorna har måtten 30x40 cm. Väldigt ovant att jobba med nåt så stort, men jag fick bra användning för de stora grejerna i grunge-board setet jag har (swirlsen, hjärtat och nyckeln) Grundmålade med vanlig väggfärg, köpte en provburk på Flugger Färg. Gick dock inte åt alls mycket så jag kan måla många saker bruna nu ;-) Dekosarna är grundade med akrylfärg, sedan fick de ett lager av cracklepaint. Pappret med texten är från papirdesigns julkollektion (troooor jag). Allt är inkat med Distress Ink, Vintage Photo. Blommorna har jag gjort av mallar jag har sen tidigare. (gillar att göra egna blommor!) Fotona hittade jag HÄR. De är utskrivna i strl 13x18 cm på fotopapper. Texten Carpe Diem skrev jag ut från word och förde över på tavlan på det gamla hederliga sättet...dvs skugga med blyerts på baksidan och sedan fylla i från framsidan. Sedan målat med akrylfärg. Dessa kommer hänga på en vit vägg, det lär bli superbra! (Hörs att jag är nöjd va???)

Lite detaljbilder......




Det här var riktigt kul! Finns en liten risk att det blir fler liknande projekt, man kan ju variera i oändlighet med olika stilar och foton på familj, vänner, miljöer! Kanske en trevlig present till nån som redan har allt?

Hoppas ni har det bra därute! Själv är jag ledig från jobbet hela veckan, det känns väldigt lyxigt! Barnen är hos sin pappa så lite tomt är det dock.

Önskar er alla en mysig kväll!

Bamsekram!

13 kommentarer:

Gertrud sa...

God fortsättning, Millis. Gud, vad snygga tavlor.Yes, du kan vara 100 % nöjd. Kul när man känner så.Jag hoppas du får en skön vecka och Gott Nytt År. Så ser vi fram emot ett nytt kul pysselår. Kram Gertrud

Viddan sa...

Mycket fina! Kolla in januari månadsutmaning på JP Hobby, den är just tavlor... =) God fortsättning!

Unknown sa...

Superfina!! Jag har massor av tomma väggar här hemma... hint, hint!

Lena sa...

Du ska vara supernöjd med dessa tavlor. De är verkligen jättefina och i en stil som jag älskar. Vad fint du kommer att få på väggen nu. Kram Lena

Therese Fredriksson sa...

Riktigt läckert. Har stött på det en gång tidigare och funderat just över var/hur man köper canvas. Du får tipsa mig. Kram kram

Bettan sa...

Otroligt läckra!!! Kan nog fixa en tom väggsnutt hos mej oxå!
Kram "moster"

Mia sa...

Underbara!!!!
Mina väggar behöver fyllas :):)
Du kan verkligen sträcka på dig & bara njuta över dina fina tavlor.
Kram//mamu

Britt-Inger sa...

Sååååå vackra tavlor!!!!
God fortsättning.

Bibbi sa...

vilka härliga tavlor du gjort. jag har också tomma väggar . de är min stil också. du är så duktig.

Gertrud sa...

Hej, Gertrud här igen. Du, det finns redan en klubb, "VVVJ". Fundera på den ( fniss). Kram Gertrud

Suz sa...

Åh,så fina! Du är så duktig och de är så "Din stil"
Njut av din ensamma tid snart är det full rulle igen och vardag.
Roligt att ses i går .
Stor kram Suz

Articsisters sa...

URSNYGGT

Gott nytt år önskar vi från Articsisters. Vi har en tävling med bas på att altra en vinbox. Tänkte att det skulle passa perfekt så här efter nyår. I slutet av januari beräknas vår nya stämpelkollektion vara färdig också.

Lisbet
Articsisters

Tussemaja sa...

Men så snygga de är! Gillar verkligen krackeleringen... det ger sån snygg effekt.