måndag 2 november 2009

Blåsmåndag!

Ja usch idag har det verkligen varit höst med kyla och blåst Fördelen är ju att man slipper skrapa rutorna på bilen =)
Tog mig i kragen och åkte och tränade lite ikväll, det var nog 3-4 veckor sen sist......men allt känns lite lättare nu faktiskt. Ska ta fasta på det och verkligen komma iväg och göra av med all negativ energi på gymmet lite oftare!

Helgen var riktigt skön, en del fix inför födelsedagsgäster, bakade till och med! Fick till en supergod Citron/Lime-paj bl.a =) Röjde ut förådet på diverse IKEA-emballage jag sparat sen flytten och ställde iordning altanmöblerna också. Kände mig väldigt duktig! Världen bästa Ullis kom på lunch igår, jag gjorde en jätteladdning med lasagne så nu har jag mat i flera dagar... *skratt*
Nämde ju i förra inlägget att jag började på album till mina grabbar för ca ett år sen. Det har blivit några sidor, men inte många med tanke på hur lång tid som passerat....Planen är att göra varsit album som handlar om deras första år, en sida per månad ungefär. Tänk om jag vetat då att jag skulle göra det här....då hade man fotograferat mer och helt annorlunda!! Känns inte som vi har några bilder på sånt som är viktigt alls! Men som sagt, jag tror att killarna kommer att uppskatta det jag åstadkommer ändå =) Den senaste LO:n är på Alex (14åringen) när han är ca 4 månader, den gjorde jag en dag när jag helt enkelt fick ett ryck! Hoppas jag får många fler såna! Inte avancerat eller märkvärdigt alls, jag känner mig inte riktigt bekväm ännu i LO-världen :) Men personligen gillar jag färgerna, storleken är 8X8.

Hoppas ni har en skön måndag! Stor kram från mig!

8 kommentarer:

Bettan sa...

Sötliten gosse, tänk att han är så stor och lång nu..... det går fort vill jag lova, ena stunden liten ,go och härlig och nästa lång, basröst och härlig.
Kram "moster"

Mia sa...

Mmmm... tänk så liten han har varit!
Såg på taggen att det var jag som sytt dressen! Kommer jag inte ens ihåg! Ja ja, man får väl ursäkta att jag börjar bli gammal & glömsk,"fniss"
kramiz//mamu

Lena sa...

Tänk vilket fint minne detta kommer att bli för grabbarna sedan. Så roligt för dom. Din LO är jättefin. Ha det gott i det trista vädret. Kram Lena

Suz sa...

Vad fiiiiint! Har den gossen varit så liten??? Antar att det är mor i bakom,vore roligt och sett hur hon såg ut då;) Du är bara så duktig med färger.
Kram Ses i kväll

Ullis sa...

Mmmm mumsig lasagne var det allt! Smakade kanon i matlådan oxå. Tack för lunch ocg trevligt sällskap som vanligt. Kram

Nina sa...

Å vilken liten sötis =)
Gillar också färgerna, och du.. du kan det där med LO tycker jag!!!
Ha det gott!
Kram Nina

Tussemaja sa...

Jag kommer till träffen den 17:e november. Hoppas du är där då?

Härligt lekfull LO.

Annacarin sa...

Snygg Lo du gjort! Roligt att titta in här igen jag tror att jag bäddat in mig i alla ''familjeengagemang'' de tar ju aldrig slut... Vad duktig du varit som fått så mycket annat gjort, gymmet och altan möblerna, bakat.. mm..
Hoppas att allt är bra!
Kram, Annacarin