torsdag 7 maj 2009

Inte mycket pysslat....

...den här veckan, men en hel del sytt. Det har varit två damer här och provat varav den ena ska ha sin stass nästa helg, sen är det ju dags att bli klar med studentklänningarna oxå! Så prio ligger där även om det kliar som bara den i pysselfingrarna! Har några kortbeställningar på gång, ett födelsedagskort i maj samt två st studentkort, och gissa om jag är sugen att göra dom! Studentkorten får gro lite i min fantasi en stund till.

Idag fyller min svärmors sambo Erland år, så jag var ju "tvungen" att göra ett grattiskort till honom i allafall ;) (otur va!) Vi har varit där och fikat nu ikväll.

Gillar den här gubben från Stämpelboden som jag köpt på Mixen. Svärmor fick ju den matchande damen på sitt kort när hon fyllde för en månad sen. Har inte köpt på mig så många alfabet, äger faktiskt bara ett än så länge........ så bokstäverna har jag skrivit ut på datorn och skurit ut för hand. Något pilligt, men helt klart värt mödan, jag blev helnöjd med dem. Vågade mig på att skriva lite för hand också..... modigt va! ;) ;) ;)

En sak som stressar mitt pysselbehov enormt är alla roliga utmaningar och tävlingar som jag ser att var o varannan är med på! Inte för att vinna men bara för att det är så kul att få en utmaning eller en skiss att jobba efter. Så lite tid över just nu bara...Gertrud och Lena har bidragit till en vintagetävling som MiMa´s Scrapbooking har. Kolla på deras superfina kort! Jag är jättesugen att vara med, kanske hinner jag nånting innan tiden är ute, det är ju flera dagar kvar...och jag erkänner att det ligger något påbörjat på pysselbordet.... Älskar ju att göra i denna stil! (Bland annat....)

Önskar er alla en toppentorsdag!

Kram

8 kommentarer:

Erica sa...

Ett jätte fint grattis kort har du gjort. Stämpeln var härlig, en super mysig gubbe.
Kram Erica

Lena sa...

Vilket härligt kort du gjort. Gillar den mysige "gubben". Äger den stämpeln jag med. Bokstäverna du skurit ut är verkligen fina.
Visst finns det mycket utmaningar och tävlingar överallt. Jobbar man så är det svårt att få tiden att räcka till för allt man vill. Jag är sjukskriven och har därför mycket tid. Skulle gärna ge dig av min tid om det gick! Tack för dina vackra ord om korten hos MiMas! Kram Lena

Gertrud sa...

Tack för dina gulliga ord, du har gjort ett kul kort till Erland. Stämpeln är för läcker, snyggt.En kram från Gertrud

Unknown sa...

Väldigt snyggt kort jag fattar inte hu du hinner allt
Kramiz

Suz/Kortmaja sa...

Du är så makalös på att hinna allt! Kortet är härligt hoppas han blev glad för det. Ha det bra nu så hörs vi snart! Kram

Mia sa...

Du är så duktig, kära dotter!!
Jag blir så stolt när jag är inne & tittar på din blogg. Hoppas din inspiration smittar av sig till mig.
puss // mamu

Tirra sa...

gubben var ju jättemysig! :D

Tack! :) tyckte det blev väldigt bra med trollsländan där också, blev bara så förvånad när jag hittade den för jag hade totalt glömt bort att den existerade :P

Nina sa...

Jättefint kort, och den stämpeln är ju härlig.. mysfarbror =)
Hoppas du har en bra helg!
kram Nina