lördag 16 maj 2009

Fredagkväll......

.....= pysselkväll i " Casa Supermillis". I allafall igår kväll. Jag satte mig och färglade ett par stämpelmotiv när vi ätit middag och efter en stund kom yngsta sonen (han fyller 11 år om drygt en månad, så han är inte sååå liten) och ville färglägga han med! Han är ju extremt kreativ av sig, en hejare på teckning, i skolan sitter lärarna i lärarrummet och förundras över hans skapelser i syslöjden, och inte att förglömma så är han en otroligt cool street-dansare!Det slutade med att han bestämde sig för att göra ett kort som hans danstränare Sanne ska få imorgon, som tack för den här terminen,vi ska nämligen gå på dans-show och se vad de åstadkommit! Har ju tjuvkikat lite när de tränat, och visst får man en liten klump i halsen av stolthet, han är så duktig!(Ja, det är "mamma-skryter-om-barnen-dagen" idag)
Hm....undrar vad det ska bli av det här??? jo............................det här!
Stämpeln är färglagd med Pro-Marker, motivet har jag fått av Gertrud och sonen fastnade för det direkt han såg det! Det enda mamma hjälp till med är att skära ut bokstäverna, annars
har han hittat på och gjort allt själv, även rubriken som är namnet på ett av deras dansnummer. Visst får man skryta lite när det blir så snyggt??!!
Ja jag började ju också på ett kort, men jag blev inte klar förrän idag. Det är en av mina brorsdöttrar som ska få, hon fyller 10 år på onsdag. Hoppas inte hon kikar här....men jag tror inte det. ;) Massa glitterlim, småtjejer gillar väl bling? Det gör i alla fall jag! Det jobbigaste har varit att vänta på att det ska torka....jag har en förmåga att alltid lägga handen i det innan det är torrt, men jag klarade mig denna gång! Såg nåt häftigt hos Veronica (kika in hos henne, hon är hur duktig som helst!) som jag ville prova. Nämligen att embossa stämpelmotivet med clear-pulver och lägga det i frysen en stund för att sen "knäcka " lite så att det blir sprickor. Brukar göra det med mina vintagebilder, men det där med frysen har jag missat. Resultatet blev inte så fint som hos Veronica, har nog stämplat på för tunt papper tror jag (Letraset Bleedproof paper, ville testa till Pro...) men det blev ju lite annorlunda i alla fall.
I morgon är det dags för Scrapträff hos Mita i hennes nyöppnade shop, AltheasMix i Sparreholm! Det ska bli fantastiskt roligt att få träffa likasinnade för en HEEEEEL dags pyssel! Längtar!! Ni lär nog få se vad jag hittar på för grejer där....
Oj oj oj vilket långt inlägg det blev, hoppas ni orkar läsa....... Ha en toppenlördag!
Kram

4 kommentarer:

Suz sa...

Hej tjejen!Han är ju för duktig den pojken! Men vi alla vet ju var han fått sitt ifrån;0) Dina kort blir bara mer och mer underabara. Du är så duktig.
Ang. morgondagen...SNYFT! Hoppas ni får en superdag, hälsa alla som jag träffat. Kram Suz

Gertrud sa...

Han kommer att gå långt innom Scrapvärlden, det syns redan. Visst är det en tuff stämpelkille, hojta till om du saknar något. Du hade själv gjort ett snyggt kort. Ha en trevlig dag imorgon ( är lite avundsjuk ) Kram Gertrud

Bettan sa...

DU VET.........! Jocke är fantastiskt duktig. Vad ska det bli av den gossen måntro.....?!Ha en fortsatt trevlig lö-kväll med melodifestival???
Kram "moster"

Lena sa...

Vilken härlig kille du har, så duktig. Ja, kan väl inte bli annat med en så duktig mamma!! Ditt kort är jättefint och härliga färger har du använt. Måste hon bli glad för. Håller tummarna för Marlena nu. Ha en bra fortsättning på helgen. Kram Lena