måndag 6 april 2009

Påsklov!

Så skönt, jag ska bara till jobbet en stund idag, sen är jag ledig heeeela långa veckan! Har nästa aldrig varit ledig när barnen har lov, mer än nån dag då, pliktrogen sitt jobb som man är.... Och OJ va min hjärna tror att jag ska hinna mycket den här veckan. Måste försöka tala om för den att jag ska vila, ta det lugnt och bara göra vad jag känner för...Men huvudet säger att jag ska sy(fast det ska jag, i allafall lite, och det känner jag för) fixa det sista i sovrummet, städa, rensa gammalt visset tråkigt i trädgården och dessutom måste jag ju pyssla lite också! Bara att inse att tiden kommer inte räcka till allt det här så jag tar det som det kommer helt enkelt. Go with the flow.... ;)
I går blev det faktiskt en sida till Alex album igen. Det brukar ju ta flera dagar innan jag bestämt mig för hur det ska bli men den här tog bara ett par timmar sammanlagt. Sprang ju runt och städade och gjorde fler muffins också, eftersom det kom fikafrämmande. Resultatet är ok, det jag kan känna mig lite besviken på är nog mest att bilderna vi har på barnen inte är så bra, men det var ju före digitalkamerans tid, då man fick framkalla dem innan man såg hur det blev :) Dessutom är det nog bättre att veta att man ska scrappa på dem redan när man fotar.

Hm, har fortfarande svårt att förstå att det där är min unge, den jag har här hemma har passerat 1.70 cm-strecket och har svårt att sitta upprätt......... Det är nästan på dagen 14 år sen fotot togs, då var inte jag heller så kaxig!

Nu väntar kaffet.....

Ha en bra dag!

Kram

4 kommentarer:

Suz sa...

Men oj inte kan du göra allt det...Fikat och pysslet och sy då går först;0). Du är väl värd all ledighet man kan få. Men så kan jag nog inte fatta att den pojken varit så liten.Lo´n är jättefin! Kramar

Bettan sa...

Så "liten" har han nog aldrig varit!!?? Usch när dom växer ifrån oss. Min Philip har oxå passerat 1,70 med stormsteg!
Kram "moster"

Camillis sa...

Åh, vad skönt med påsklov! Hoppas att du hinner med en del av det du tänkt iaf. Kram!

Mita sa...

Ja visst går det fort med kidsen?
Man hinner liksom inte med...
Ha en skön ledighet! Kram