torsdag 9 april 2009

En riktigt skön vecka...

....har jag haft hittills. Så här bra skulle man ha det alltjämt! Bara smyga omkring hemma och göra det man har lust med. Visst finns det lite måsten...barnen blir ju hungriga (ja det blir ju jag med) och jag har handlat och lite så men för övrigt har det varit super att vara ledig!

En blivande student var här och provade sin balklänning igår plus att jag sydde ihop ytterligare en studentklänning som ska provas snart. Kände mig så duktig så jag unnande mig att åka till Mixen en sväng ;) Köpte egentligen inget särskilt, lite bra och ha saker som dubbelhäftande och fästkuddar och lite brads, men det var trevligt att träffa mamma och lillsyrran en stund.

Lite pyssel har det förstås blivit också! 2 st påskkort till våra grabbar, inte direkt traditionella, ville att de skulle bli lite "grabbiga".

De får så himla mycket godis ändå, så det blir en slant från "påskharen". Den knöt jag fast i en brad med ögla.


Korten är 10x10 cm, väldigt trevlig storlek att jobba med, tackar TinaStina för det tipset. Nästa kort har samma mått och även vikningen har jag härmat från ovan nämda dam :)


Idag blir det nog en tur till IKEA tror jag. Nytt sovrum vill ju ha nya möbler......


Önskar alla en riktig GLAD PÅSK med en kyckling som lillpysen Jocke gjort i syslöjden. (Han går i 4:an) Visst är den cool! (Fast vi måste ha den stå så att inte katten kommer åt, han älskar yllesaker....) Han är så himla duktig tycker jag, det bor nog en liten konstnär i den pojken :) Det gillar mamma, kul med en pysselkompis på hemmaplan!

Ha det bra!

Kram

3 kommentarer:

TinaStina sa...

Superfina kort! Visst blir det lite speciellt med den vikningen? Känns lite lyxigare på något konstigt vis. Och jag gillade katten i kuvertet. Det måste vara en Penny Black va? Swirlstämpeln på insidan var jättefin.

Jag har också haft ett par sköna lediga dagar nu och det känns lugnare med påskledigt än julledigt.

Ha en superbra Påsk och ät massor med godis (jag har redan nallat alldeles för mycket ur påskägget :)

Kramar!
Tina

Suz sa...

Vad fina kort! Duktiga du! Den balklänningen går inte av för hackor!!! Såååå fin hon kommer bli.Du är BÄST! Kycklingen Jocke ha gjort har ju varit allas favorit i lärarrummet;0) Hälsa alla och Glad Påsk min vän

Viddan sa...

Tack snälla för dina fina kommentarer hos mig! Vad duktig sonen är! - lik sin mamma =)
Kram och glad påsk!! Lena