torsdag 18 december 2008

Supermillis är supermätt






Det blir man när man äter julmat. Jag och några av mina kollegor blev bjudna till Wreta Gästgiveri på julbord av en leverantör idag. Det är ju så gott i början, men vad mätt man blir!! Just nu känns det som om jag aldrig vill se mat mer. Inte så sugen på att laga mat hemma heller....men de stackars utsvultna barnen håller ju inte med. Så då sätter man tonåringen på att steka pannkaka! Eftersom han är hungrigast så är han också mest angelägen om att maten ska bli klar :-)

Börjar känna av lite julstress också....egentligen behöver jag inte, vi har dragit ner julklappsköpen så vi behöver bara tänka på våra egna barn när det gäller det. Men min duktiga kompis Ullis har bakat och fixat i två veckor och man kan ju inte få annat än prestationsångest!! Undrar bara vem som ska äta allt? Nåja, jag har ju ledigt 4 dagar innan jul så jag hinner nog det jag ska ändå. Allt som ska göras på jobbet imorgon spelar nog in när det gäller stress också, eftersom jag vet att jag inte är där nästa vecka. Som tur är så ligger uppgifterna kvar till efter julhelgen ;-)
Skulle helst vilja hinna ett par julkort till, lite i senaste laget kanske men sån är jag! Man är som mest effektiv under press:-) Får titta på det ikväll.
Imorgon ska en klänning i underbar röd siden provas. Den ska helst vara klar till jul........så brist på sysselsättning har jag inte! Tog en bild på tyget, tyvärr gör den inte verkligheten rättvisa men kanske kul att se ändå?

Nu ska jag rota bland mina papper för att se om jag har nåt juligt kvar! Imorgon är det fredag!Förresten! Har sett att det är några smygläsare som tittar in på min lilla blogg ganska regelbundet, vilket är jättekul! (undrar ju vilka det kan vara...)Glöm inte att en liten kommentar alltid värmer.... :-)Ha det gott.

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag får prestationsångest av dig baby..... Pysslar och grejar! Love you darling. Stackars lilla Alex som får slita så hemma, bäst han får komma till Ullis och äta CHIPS!!! hahahahaha

Anonym sa...

Som du grejar hela tiden så har nog gjort allt snart! Härligt med julmat!Jag längtar Mums!Skönt med ungar som lagar maten själva;0)
Kram och trevlig helg