tisdag 30 december 2008

Helg igen!

Två dagar jobb och nu helg igen! Så skulle varje vecka vara. I och för sig ska jag jobba några timmar på fredag också, men det gör inget. Och imorgon är det nyårsafton! Ullis och jag har varit och handlat till vår 3-rätters middag. Förrätt: Skaldjurssoppa Varmrätt: Helstekt pepparfilé med hasselbackspotatis och hemmagjord bearnaise. Har aldrig gjort egen förut men Janne är ju en gourmét så han får fixa med det. :-) Till dricker vi förstås nåt gott vin i alldeles lagom mängd ( eller lite för mycket om jag ska gå efter hur det brukar va) Och som Titti i Rix Morronzoo brukar säga....kom ihåg att det även finns goda alkoholfria alternativ.... yeah right! ;-)Janne har förresten förberett köttet oxå idag. Sist men inte minst efterrätten: Knäckflarn med glass och bär. MUMS!! Gubbarna fick i uppdrag att inhandla bubbel och fyrverkerier så nu är vi redo för PARTY!!!! Det kommer förmodligen bli Singstar också så Rikard och jag har övat som f-n ikväll....... Vi kommer ju sopa banan med Bognes! Hahahaha....säkert. De dyker upp på eftermiddagen för gemensam matlagning. Dvs jag och Rille sitter på varsin stol och zippar drinkar (måste ju kolla så att de är ok) medans de husliga lagar mat ;-)hehehe.
Ha en bra dan-före-partydan! Jag har en träff med soffan nu!
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja och med facit i hand så stämde allt förutom att ulla fick göra allt jobb....