söndag 21 december 2008

4:de advent....


...har bestått av pyssel på Mixen och städning. Jag känner mig väldigt nöjd såna här dagar när man tycker att man hunnit mycket. Vi har förresten fått mycket gjort hela den här helgen. Igår var en lätt bakis Rikard och jag på stan och fixade de sista julklappsinköpen och införskaffade den viktiga glöggen. Efter det blev det inhandling av julmat, så nu är det också klart. Skönt!

Idag upp ganska tidigt, runt 8 tror jag och tog en lugn morgon innan det var dags att packa ihop pysselgrejerna och Jocke för att ägna ett par timmar åt kortmakeri hos mamma på Mixen. Jag fixade några kort att sätta på julklapparna samt två st kuvert som vi ska använda till att busa med barnen....får berätta vid annat tillfälle hur....ifall de läser det här. Jag är ganska nöjd med korten, de är lite roligare än vanliga ettiketter tycker jag (se bild). Jocke knåpade ihop jättefina julkort som han ska dela ut till släkten. Han är sååå duktig och påhittig, han lär bli en mästerscrappare till slut :-) Hans alster finns att skåda på Mias Mix

Därefter var det såklart dags att fara hem och äta! Som många vet så blir jag ju lite kinkig om jag inte får äta på bestämda tider ;-) Idag blev det pasta blandat med rostade pinjenötter, grillad kyckling och creme fraiche paprika-chili. Mumsigt! För att inte tala om hur enkelt att laga till! Snabbt, gott och enkelt, det är min melodi. Det gav mig energi nog att ihop med maken ta tag i råttboet till hus vi bor i. Så nu skiner det i alla vrår en liten stund. Vi kommer säkert få städa en gång till innan julafton tippar jag på. Men det värsta är gjort iallafall! Hann till och med sy lite också, så det finns hopp för de som jag lovat leverans innan jul :-)

Lägger märke till att jag hela tiden återkommer till tidsbrist och vad jag HINNER eller INTE HINNER. Mitt nyårslöfte till mig själv inför 2009 ska bli att leva idag och inte bekymra mig om vad jag ska göra om en vecka. Då missar man nog inte så mycket och kanske, bara kanske, saktar tiden ner litegrann?

Nu ska jag gå och kolla vad grabbarna gastar om, det blev ett väldans liv på övervåningen plötsligt. Förmodligen en släng av gammal hederlig syskonkärlek :-)

Ha en bra kväll! Kramizar.


1 kommentar:

Suz sa...

GOD JUL OCH GOTT NYTT PYSSEL ÅR! Kram suz